Koyuga, Victoria - Reisverslag uit Koyuga, Australië van Daphne Capello - WaarBenJij.nu Koyuga, Victoria - Reisverslag uit Koyuga, Australië van Daphne Capello - WaarBenJij.nu

Koyuga, Victoria

Blijf op de hoogte en volg Daphne

23 Maart 2015 | Australië, Koyuga

Hier weer een berichtje vanuit de andere kant van de wereld, en ja nog steeds vanuit de boerderij, maar nu inmiddels vanuit de master bedroom. Jem is weg, dus ik ben meteen maar even verplaats naar een kamer verderop. Allereerst wil ik jullie even meenemen in het Kyabram Rodeo evenement. Als ik hoor om watvoor bedragen het gaat, kan ik me enigszins inleven in het feit dat er mensen zijn aan deze kant van de wereld die er uberhaupt over na denken om zich hier voor in te schrijven. Meerdere keren hebben we weggekeken. Dit is geen sport, wedstrijd of hobby, dit is gestoord! Bij voetbal worden er vaak langs de kant 'Hondelul, sta op, tijdrekker!' en dingen als ' Aansteller' geroepen. Hier gaat het precies andersom. Het is verbazingwekkend hoe iedereen toe zit te kijken hoe de man geraakt wordt door de stier en doet alsof hij nergens last van heeft. Hij raakte hem volop, het kan niet missen dat hij ook maar een beetje pijn heeft, maar hij geeft geen kick. Ik weet hoe het voelt om simpelweg een splinter in m 'n vinger te hebben, en ik denk menig mens met mij. Dat doet pijn. Laat staan een hoorn van een stier middenin je ribbenkas, geloof me, dat doet heus ook pijn. Maar met een vette hap en onder het genot van een drankje vermaakten wij ons prima op de tribune. En ohja, er moest natuurlijk ook 'gewerkt' worden. Gewerkt tussen aanhalingstekens, omdat ik er nog niet helemaal achter ben wat Australiers verstaan onder werken. Alle soorten drank plus de bijbehorende prijs (en smaak) kan ik nu dromen. En de overgebleven drank? Die ging gewoon thuis in de koelkast, no problemo. De woensdag na de Rodeo, toen Jem er nog was, zijn we naar de Murray River geweest. Hier is een film over gemaakt, en uitgerekend wij zaten op dezelfde boot als de mensen uit de film. De dagen erna zijn we onder andere nog even bij de moeder van Patricia geweest. Tot onze grote verbazing lag ze niet in haar bed. Dit zou een goed teken moeten zijn. En jahoor, daar zat ze, met het haar in de perfecte krul, een nette blouse aan en met een lach op dr gezicht, bingo te spelen in de grote zaal. We komen bij dr zitten, ze geeft ons een dikke smakkerd en heeft zoals altijd weer genoeg te vertellen. Patricia was gister nog even langsgekomen vertelde ze. Retourtje Christmas Island denk ik bij mezelf? Oh nee, dementie.. De week erna hebben we de sauna opgebouwd, en werd het dus tijd om deze even uit te testen. En niet 1 keer, maar gewoon elke avond. Er zijn namelijk zoveel verschillende temperaturen, tijden, kleuren, muziekjes... Genoeg redenen om het allemaal even uit te proberen. Inmiddels ben ik bij mijn welgeteld 2e dierentuin in Australie geweest, en was deze wat spectaculairder dan de 1e gelukkig. De zaterdag erna is het weer een zonnige dag, verassend he?! Deze dag besluiten we ergens te gaan lunchen vlakbij de Murray River. Het leven is als deze rivier, je kan er tegenin gaan zwemmen, waar je overigens niet veel mee bereikt. Of je kan het nemen zoals het komt, je mee laten drijven met de stroming mee. Tijdens dat de zon op mn bolletje schijnt, er een mega lunch me lachend aan zit te kijken, ik me in Australie bevind en ik geniet, wordt me gevraagd wat de belangrijkste en mooiste dag in mn leven is... Er valt een stilte. 'Shit', denk ik bij mezelf. 'Ik ben nog niet getrouwd, heb nog geen kinderen, mn verjaardag vind ik eigenlijk helemaal niet zo leuk. Wat is in vredesnaam de mooiste dag in mn leven?' Voordat ik antwoord kan geven, wordt de stilte gelukkig al onderbroken. 'Vandaag!', was het enige juiste antwoord. En niet omdat toevallig die mega lunch voor me staat of omdat de zon schijnt, maar omdat vandaag het enige is dat we hebben. Dus laten we in godsnaam dan ook gewoon altijd van vandaag genieten.

  • 23 Maart 2015 - 10:42

    Alissa:

    Mooie wijze woorden duckie!
    Je hebt het mooi naar je zin daar, heel veel plezier nog en genieten hè :D
    Kusjes je nichtje

  • 23 Maart 2015 - 11:20

    Opa En Oma :

    lieve daphne .hoe gaat het ,we hebben weer van je verhaal genoten en dacht zal even een berichtje terug sturen .kevin heeft gister en met 0 1 verloren dat is wel jammer ,een mooie foto van de koala.dus je lieve nichtje heeft ook al even gereageerd.je beleefd daar van alles fijn dat je het daar leuk vind.zaterdag 28 maart hebben we open huis bij oom aaldert .verder ook al geen nieuws daphne we houden van jou liefs en kusjes opa en oma

  • 23 Maart 2015 - 17:15

    Kevin En Marije:

    Zo trots op jou

  • 23 Maart 2015 - 20:16

    Karin:

    Superleuk om weer wat van je te lezen. Ook leuk je even op Skype te hebben gezien, net alsof je heel dichtbij bent. Heel veel plezier, lekker genieten, want voor je het weet ben je weer op weg naar je lieve tante ;-P

    liefs je tante

  • 23 Maart 2015 - 21:27

    Jikkelien:

    He chick,

    Klinkt helemaal super!! Hoop dat je nog veel plezierige dagen mag mee maken.

    Xx Jikkelien

  • 23 Maart 2015 - 21:36

    Yvonne:

    Hey Lieverd!

    Erg leuk om te lezen wat je doet! Klinkt allemaal super:D! Stiekem ben ik wel jaloers op je dat je dit allemaal mee maakt :$ Geniet lekker van je tijd daar! We houden contact !!

    Loveyou xx Yvonne

  • 23 Maart 2015 - 21:42

    Yvonne De Graaf:

    Hoi daphne, wat een prachtig verhaal. En wat is het toch mooi dat jij daar zo geniet. Alweer 6 weken hoorde ik vanmiddag van je mama. Nou daphne, maak er nog een grandioze tijd van. Veel plezier. Have fun. Doei Xxxx fam. De graaf uit Meppel.

  • 24 Maart 2015 - 21:59

    Lies:

    Hai Daphne,

    Wat leuk weer je verslag te lezen, en te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt daar.
    Wat zal je al een heerlijk kleurtje hebben :)
    Heel veel plezier nog en tot je volgende reisverslag.

    groetjes Bert en Lies xx

  • 26 Maart 2015 - 15:53

    Oma En Opa Capello:

    Lieve Daphne,

    Je bent alweer anderhalve maand in australie.
    En je hebt er al een leuke stage plek gevonden.
    'T lijkt een hele tijd dat je weg ging,
    maar de tijd vliegt voorbij heh?
    We denken elke dag wel even van: Hoe zou je je voelen?
    Maar ik hoorde van je vader en moeder dat je wel dat je het wel bevalt.
    En de eitjes niet laten vallen of fijn knijpen als je ze schoonmaakt heh?
    Dat overkomt mij wel eens.
    En al rijdt je niet in de auto daar, maar je blijft toch mobiel al is het op de traktor.
    Nou hier gaat alles goed!!

    een hele dikke knuffel, van opa en oma Capello.
    ps: we hopen gouw wat van je tehoren of tezien!!

  • 26 Maart 2015 - 16:12

    Janna:

    hey Daphne,

    Dit is de eerste keer dat ik op deze site een berichtje aan jou stuur.
    Als het goed is heb je van opa en oma Capello ook een reactie gekregen.
    (heb natuurlijk wel een beetje geholpen! hihi)
    Mijn moeder heeft ook een berichtje gestuurd, maar eigenlijk had ik de vraag van die kangaroes niet,
    die had mijn moeder er gewoon op gezet!
    bij ons is het slecht weer, ik moest zelfs door de regen naar school gaan :(
    maar ik denk dat het bij jou anders is.
    En leuk dat je van die foto's hebt gemaakt!
    Ik zit nu in groep 7, en we maken veel uitstapjes zoals: bij het bedrijf paree (electro telecom)
    de plastic fabriek, en nog veel meer!
    vrijdag 27 maart is het pannekoek dag, dan mogen we pannekoeken bakken voor bejaarden.
    wordt denk ik heeel leuk!

    groetjes, Janna van der horst.
    ps: ben eigenlijk wel een beetje jaloers op jou! haha! nog veel plezier!

  • 26 Maart 2015 - 16:29

    JC:

    Lief kind,

    Fijn dat je het zo prima naar je zin hebt bij deze leuke mensen, je holiday begint nu echt op volle toeren te draaien in dit fantastische verre land. Het mooie weer maakt het allemaal net wat beter ook.
    Het links rijden in de auto van de zaak gaat je ook goed af je komt overal.
    Hoe is het met de slangen daar down under? Al een addertje onder het gras gezien!
    Ik hoop dat je volgende station je weer een paar ervaringen rijker gaat maken.
    Meid geniet ervan want voor je het weet..............

    Groetjes van de 3e verlosser.

    Niet Johan Cruijff.......Ook niet Jezus Christus........maar de one and only.......

    JC.

  • 26 Maart 2015 - 19:00

    Klarinda:

    Wat mooi geschreven! En wat goe om te lezen dat je het daar nog steeds zo na de zin hebt en zo aan het genieten bent! Hoop dat het alleen maar beter wordt!
    Dikke knuf en heel veel plezier daar xxxx

  • 27 Maart 2015 - 18:51

    Edwin Geerdink:

    Hallo Daphne
    Leuk om de verhalen te lezen. Schrijf ze vooral uitgebreid op. Je gaat zoveel mooie en wonderlijke dingen meemaken dat je op het eind helemaal "vol"zit en nauwelijks nog beseft wat je op dat moment ziet.
    Groetjes van de docenten Handel

  • 31 Maart 2015 - 18:24

    Sjaak En Maartje:

    Hoi hoi
    Wat leuk om je verslag te lezen. Wel grappig want je mama verteld alles eerst tijdens een voetbalwedstrijd dus dan ben ik al weer helemaal bijgepraat!!!Ik dacht laat ik even kijken of Daphne al weer wat geschreven heeft en ja hoor ik lees wat je mama heeft verteld.
    Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en zoveel dingen hebt beleefd. Ik heb begrepen dat je binnenkort verder gaat reizen. Ik hoop dat je volgende plek net zo goed zal gaan bevallen als waar je nu bent. Dikke tuut van ons doei doei Maartje

  • 02 April 2015 - 18:33

    Anet En Roel Vos:

    Hey Daphne,

    Leuk meid dat je zo geniet! Het leven daar is niet te vergelijken met hier, hebben wij wel door.
    Ool kun je het heel mooi vertellen vinden wij.
    Lekker weer ook daar, beetje jaloers wel.....
    Wat vliegt de tijd, vindt je ook niet? Vooral als je zoveel beleeft als jij!
    Maar blijf lekker genieten meid, dat is jou wel toevertrouwd toch?

    Liefs van Roel en Anet

  • 24 Mei 2015 - 23:31

    J,e,j & S:

    Goed dat je het naar je zin hebt, als je nog maar terug komt dan?? de mooiste dag was toen jij net geboren was. liefs uit brabant.

  • 03 Juni 2015 - 15:13

    Oma Capello:

    Hallo vogeltje Daphne,

    Waar ben je nu weer naar toe gevlogen?
    Wat is Australië tocht een mooi land.
    Bedankt voor je kaart.
    11 juni ben je al weer ruim 4 maanden weg.
    Wat vliegt de tijd toch snel voorbij,
    Je kan al af gaan tellen, want voor je het weet ben je al weer thuis.
    En dan is er al weer iets moois om naar uit te kijken,
    want in augustus zijn je ouders 25 jaar getrouwd.
    nou., geniet nog maar even.
    het is leuk dat je aardige vrienden hebt ontmoet.
    voor je het weet is het al weer om.
    nou., mijn nieuws is op.

    een dikke kus van opa Jan, en oma Elly Capello.
    (PS: Janna helpt het op de computer te zetten!!)

    Tot ziens!!

  • 26 Juni 2015 - 14:40

    Roel En Anet Vos:

    Hello Daphne,

    Waar je op dit moment bent, weten we niet. Wel weten we dat je het al een hele tijd heel erg naar je zin
    hebt. Mooi toch!
    He meid we wilden je alvast feliciteren met je verjaardag; wel vroeg , maar maandag als je echt jarig
    bent zijn wij met vakantie.
    We hopen dat je het daar leuk gaat vieren met alle mensen om je heen, ook al zal het best een beetje
    dubbel zijn!!
    Maar 13 augustus kom je "" alweer "" naar Nederland.
    We hoorden dat je de laatste maand van je trip verblijft in Thailand? we hopen dat dat goed is wat we
    zeggen, maar waarschijnlijk klopt het wel toch?
    Meid, geniet nog met volle teugen bij alles wat je de komende 6 weken nog gaat doen!!!
    Maar dat gaat vast lukken.
    Nou Daphne een hele fijne verjaardag gewenst, en alvast alle goeds gewenst met alles wat je
    de komende tijd gaat doen, geniet ervan en pas goed op jezelf hoor!

    Veel Liefs van Roel en Anet Robin en Jarno en ........... Tot gauw.

  • 28 Juni 2015 - 16:07

    Oma En Opa Capello:

    Lieve Daphne,

    Hier een verjaardags groet, want
    er is al weer een jaar om.
    En we wensen je nog een mooie dag verder.
    zorg goed je zelf, en geniet nog van de reis, en de tijd
    die je nog hebt.

    nog veel plezier,
    en een dikke kus van opa en oma capello.

    ps: ook nog de groetjes van janna van der horst!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Koyuga

Reis door Australië

Ik ga 11 februari backpacken in Australië

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2015

Koyuga, Victoria

06 Maart 2015

Living the farm life

26 Februari 2015

Week 1 Sydney

13 Februari 2015

Vlucht + Sydney
Daphne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3024
Totaal aantal bezoekers 8322

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 13 Augustus 2015

Reis door Australië

Landen bezocht: